Ystads Tennisklubb
Bredd - Elit - Trivsel

High Peformance Camp i Ystad.

I denna High Peformance Camp jobbar vi med spelare som vill satsa helhjärtat på sin tennis och ha ambitionen att bli framstående tävlingsspelare med siktet inställt på internationell tävlingstennis eller redan har tagit klivit ut på den internationella tennisscenen.

Syftet är att guida spelaren i sin satsning och göra spelaren medveten om den kravbild som finns för att bli en tennisspelare på absoluta toppnivån.

Kriterier:

: Minst 75 tävlingsmatcher per år eller att tävla minst 20 tävlingar senaste 12 månaderna.

: Personligt samtal med ansvariga tränaren innan camp, gällande om nivån/ambitionen passar till denna träning.

Upplägg:

Träningsdagen är mellan 10.30-16.30, denna träningsdag innefattar två tennispass samt 90 min annan fysisk aktivitet.

Vi tränar måndag-torsdag veckorna 27,28,30,31.

Vecka 29 tränar vi måndag-onsdag.

Vill man ha ett mer detaljerat program så tar vi detta på det privata samtalet.

Plats: Saltsjöbadens Tenniscenter

Kostnad: YTK spelare 1495 kr, annan klubb 1795 kr.

Kostnaden för vecka 29 (3 dagars) är 1125 kr för YTK spelare samt 1350 kr för spelare från annan klubb.

Medlemskrav.

Mail: alex@ytk.se, fredrik@ytk.se